A logó nem csupán egy szép kis ábra a neved mellett – a márkád egyik legalapvetőbb eleme. Egy jó logó egyszerű, jól felismerhető és minden felületen működik. Most megmutatom azt az 5 hibát, amit a legtöbben elkövetnek, amikor logót készítenek.
1. Túl sok részlet, túl kicsi méretben
A bonyolult minták vagy vékony vonalak egy névjegykártya méretben könnyen összemosódnak. A jó logó működik akkor is, ha 2 cm-re kicsinyíted. Egy egyszerűbb logó könnyebben is megjegyezhető (gondolj csak ezekre a nagy márkákra: Apple, Nike…)
2. Árnyékok, színátmenetek használata
Ezek digitálisan szépek lehetnek, de nyomtatásban vagy fekete-fehér verzióban gondot okozhatnak. A letisztult, sík (flat) dizájn mindig biztonságosabb választás.
3. Nehezen olvasható betűtípusok
A túl vékony, túldíszített vagy épp kézírásos betűk akár teljesen olvashatatlanná is válhatnak. A cél az egyedi, de jól olvasható megjelenés.
4. Nincs egyszínű változat
Logódat többféle módon fogod használni – közösségi médiában, nyomtatásban, vízjelként. Mindig legyen olyan változatod, ami egyszínű, és háttér nélkül is jól mutat.
5. Egybeszerkesztett logó + szlogen
Ha a logót és a szlogent nem lehet külön használni, sok lehetőséget kizársz. Készíts különálló, de harmonizáló elemeket.



Összefoglalás
A logótervezés egy kreatív folyamat, de van néhány aranyszabály, amit érdemes betartani. Ha már az elején jó alapokat raksz le, hosszú távon sok kellemetlenségtől kíméled meg magad.


